Επισκέπτες

060207
σήμερα
χθες
αυτή τη βδομάδα
αυτό το μήνα
τον προηγούμενο
όλες τις μέρες
56
77
268
870
1604
60207

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2024
ΔΤΤΠΠΣΚ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Ώρα Ελλάδας

 

Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού - Μια αφορμή για γνώση και δράση

 

Όπως άλλωστε και την προηγούμενη σχολική χρονιά έτσι και φέτος η Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στις 5 Οκτωβρίου 2015 αποτέλεσε σημαντικό γεγονός για το Γυμνάσιό μας. Το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων εξελίχθηκε ως εξής:
Αρχικά διαβάστηκαν κείμενα τα οποία αναφέρονταν στο Θεσμό των Ολυμπιακών Αγώνων από την αρχαιότητα έως σήμερα. Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση για το μήνυμα των Ολυμπιακών Αγώνων στο σύγχρονο κόσμο. Έννοιες κλειδιά αναδείχθηκαν η φιλία, η ειρήνη, η ισότητα , αγάπη και σεβασμός μαζί με την ευγενική άμιλλα, το Ολυμπιακό πνεύμα και την υπέρβαση των εθνικών, πολιτικών ή άλλων διαφορών.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην Ολυμπιακή φλόγα. Οι μαθητές και μαθήτριες ενημερώθηκαν για την αφή της Ολυμπιακής φλόγας και παρακολούθησαν στιγμιότυπα από το αρχείο της ΕΡΤ σχετικά με την τελετή αφής στην αρχαία Ολυμπία και τη λαμπαδηδοδρομία μέχρι να φτάσει στο στάδιο διεξαγωγής των αγώνων. Στο σημείο αυτό διαβάστηκαν ένα πεζό κι ένα ποίημα της μαθήτριας της Γ' τάξης, Παρασκευής Τζιλήρα,τα οποία είναι εμπνευσμένα από το ταξίδι της Ολυμπιακής φλόγας από χώρα σε χώρα κι από χέρι σε χέρι.

 

Ολυμπιακοί αγώνες
Η φλόγα που καίει τα λόγια
αυτή που το χρόνο μηδενίζει
όλα τα γκρεμίζει
και μονάχα αγάπη προσκομίζει.
Ελεύθερο πουλί θυμίζει
που πίσω ποτέ του δε γυρίζει
και φτερουγίσματα την καρδιά γεμίζει

Μια φλόγα που όλο δυναμώνει
που όλο και πιο πολύ φωτίζει
χρώμα κανένα δε γνωρίζει
και αλυσίδα γερή χτίζει.
Χέρι χέρι απλόχερα προσφέρει
της αγάπης πολύτιμο ταίρι.

Φιλία το ονομάζει
το θυμό κοπάζει
την ειρήνη ανατέλλει
κι από μια στάλα ανθρωπιάς
μια νέα αρχή προσμένει
κι ο νέος, δούλος ταπεινός,
ολόρθο τείχος γκρεμίζει
και νέο δρόμο μπροστά του ανοίγει

Ολυμπιακή φλόγα


Η φλόγα της Ολυμπίας δεν είναι η φλόγα των Ολυμπιακών αγώνων όπως οι περισσότεροι πιστεύουν. Είναι κάτι δυνατότερο και σημαντικότερο, η φλόγα της καρδιάς εκατομμυρίων ανθρώπων, η οποία γεννιέται από μια μικρή σπίθα και φουντώνει με το πέρασμα του χρόνου δίνοντας ωστόσο νόημα στην αναμονή.
Μια στιγμή δεν είναι ποτέ αρκετή κι όμως η αφή και η μεταφορά της, διαρκούν μόνο μια στιγμή, η οποία είναι μοναδική. Χιλιάδες αθλητές, σε δεκάδες χώρες ανταλλάσσουν τον πυρσό που πυροδοτεί τη φλόγα του μονάχα με τις ιδέες, τα όνειρα, τις σκέψεις και τα συναισθήματα ολόκληρων λαών που τότε μόνο ξεχνούν ποιοι πραγματικά είναι και αποκτούν κοινή ταυτότητα.
Εκείνη τη στιγμή που για έναν αθλητή αξίζει όσο χίλιες στιγμές, ξεχνιούνται οι διαχωρισμοί και ένα άπλωμα του χεριού ισοδυναμεί με το κάλεσμα δε ολόκληρο τον κόσμο να τον ακολουθήσει. Τρέχει μόνος κι όμως δεν είναι, καθώς τον συντροφεύει η σκέψη και ο παλμός του κόσμου, αλλά και τα δικά του συναισθήματα.
Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας εκπληρώνεται ο πραγματικός στόχος ενός αθλητή: να βαδίσει δίπλα στο Ολυμπιακό Ιδεώδες και σε κάθε απόσταση που αφήνει πίσω του να γράφει τη δική του ιστορία που σύντομα κάποιος άλλος θα επιλέξει να συνεχίσει.

Αρκετά λοιπόν με τη θεωρία. Ήρθε η ώρα της δράσης. Κατεβήκαμε στο προαύλιο και όλοι πήραν τις θέσεις τους για μια ξεχωριστή σκυταλοδρομία. Από την προηγούμενη ημέρα κάθε τάξη είχε κατασκευάσει χωριστά και με διαφορετικό ύφος τη σκυτάλη της και την είχε γεμίσει με «ολυμπιακό υλικό», δηλαδή σκέψεις, μηνύματα και λέξεις κλειδιά που συνδέονται με το ολυμπιακό πνεύμα. Όλοι οι μαθητές και μαθήτριες έτρεξαν γύρω από το σχολείο ανταλλάσσονταν τη σκυτάλη, ανταλλάσσοντας τις ιδέες, εκπροσωπώντας την τάξη τους. Νικήτρια αναδείχθηκε τελικά η Γ' τάξη.
Μετά το σύντομο διάλλειμα για την απαραίτητη ξεκούραση(τι τρέξιμο ήταν κι αυτό)αποσύρθηκε η κάθε τάξη στην αίθουσά της κι αφού ανοίχθηκαν οι σκυτάλες, δημιουργήθηκαν τρεις διαφορετικές αφίσες με θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η κάθε τάξη παρουσίασε τη δουλειά της και ψηφίστηκε η πιο ελκυστική κι ολοκληρωμένη αφίσα. Στο σημείο αυτό ήταν η σειρά της Α' τάξης να ζητωκραυγάσει πανηγυρικά καθώς κέρδισε το θαυμασμό όλων με την επιλογή αρχαίων ρητών ως κεντρική ιδέα για την αφίσα της.
Φυσικά αυτή η γιορτή του πνεύματος και του αθλητισμού ολοκληρώθηκε στο προαύλιο. Αποκορύφωμά της ήταν οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν εκεί με παιχνίδια και αθλήματα που ενθουσίασαν τα παιδιά και μας άφησαν με τις πιο δυνατές συγκινήσεις.

Άντε και του χρόνου, ραντεβού πάλι στο προαύλιο!

 

 

Εκδηλώσεις για την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Το σχολείο μας αξιοποίησε την 6η Οκτωβρίου 2014, Ημέρα αφιερωμένη στον Αθλητισμό και τα μηνύματα που μπορεί αυτός να μεταδώσει στα παιδιά, με μια σειρά δραστηριοτήτων. Αρχικά αναγνώστηκε ένα μήνυμα του Υφυπουργού Παιδείας κ. Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου μέσα από το οποίο οι μαθητές/-τριες συνειδητοποίησαν πως οι αξίες που προβάλλει ο Αθλητισμός , όπως η ευγενική άμιλλα, η συνεργασία, η υπέρβαση της διαφορετικότητας, είναι αξίες που πρέπει να προσπαθήσουν να τις κάνουν πράξη στην καθημερινή σχολική ζωή. Επίσης τονίστηκε ότι το σύνθημα «όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι» μπορεί να συμπεριλάβει παιδιά με διαφορετική εθνικότητα, γλώσσα, θρησκεία, τα οποία ενώνονται κάτω από τους ίδιους στόχους που είναι η ευημερία και η πνευματική προκοπή.
Από τα ίδια ιδανικά διαπνέονταν και οι δραστηριότητες που ακολούθησαν. Συγκεκριμένα έγινε λόγος για την Ολυμπιακή ιδέα, η οποία γεννήθηκε στη χώρα μας, αλλά συνενώνει τους λαούς όλου του κόσμου. Ακούστηκε ο Ύμνος των Ολυμπιακών αγώνων, ποίημα γραμμένο από τον Κ. Παλαμά και μελοποιημένο από τον Σαμαρά . Από την ιδέα της συναδέλφωσης των λαών περάσαμε στη φιλία ανάμεσα σε διαφορετικές προσωπικότητες, η οποία αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για δύο μαθήτριες της Β' τάξης του σχολείου μας, την Τζιλήρα Παρασκευή και την Ξυνογαλά Ευμορφία, για να μας χαρίσουν δύο ξεχωριστές ποιητικές τους συνθέσεις.
Το μικρό αφιέρωμα στην Ολυμπιακή ιδέα ολοκληρώθηκε με αναφορά στον κότινο, το στεφάνι αγριελιάς που κοσμούσε σαν μοναδικό βραβείο το κεφάλι των Ολυμπιονικών, το οποίο ,αν και μοιάζει απλό και ευτελές, αξίζει όσο όλο το χρυσάφι της οικουμένης. Οι μαθήτριες έκλεισαν την εκδήλωση με επίδειξη στεφανιών αγριελιάς κατασκευασμένων από τις ίδιες.
Όμως η υπέρβαση της διαφορετικότητας και η συνεργασία για την επίτευξη κοινών στόχων δεν γίνεται πράξη μόνο μέσω του Αθλητισμού αλλά και μέσω των άλλων τεχνών οι οποίες φέρνουν στην επιφάνεια τα ιδιαίτερα ταλέντα των παιδιά. Επομένως με σύνθημα «διαφορετικές φωνές σαν μια» οι μαθητές/-τριες παρακολούθησαν την ταινία «Τα παιδιά της χορωδίας», με κεντρικό θέμα τη θετική επίδραση της μουσικής στα παιδιά ενός ιδιαίτερα σκληρού και απολυταρχικού σχολείου.
Η Ημέρα του Σχολικού Αθλητισμού έκλεισε με αθλητικές δραστηριότητες στο προαύλιο του σχολείου, όπου οι μαθητές/-τριες συμμετείχαν σε αγώνες ποδοσφαίρου, μπάσκετ και βόλεϊ, απολαμβάνοντας μια ημέρα γεμάτη γνώση και δράση.

 

«Τα παιδιά της χορωδίας» - Κριτική από τα παιδιά ...της Βαμβακούς


Στα πλαίσια της Ημέρας σχολικού αθλητισμού οι μαθητές/-τριες του σχολείου μας παρακολούθησαν μια κινηματογραφική ταινία με τίτλο «Τα παιδιά της χορωδίας».
Το περιεχόμενο της ταινίας είχε ως εξής: Το 1948 ο Ματιέ, ένας άνεργος δάσκαλος μουσικής, βρίσκει δουλειά ως επιτηρητής σε επαρχιακό σωφρονιστικό οικοτροφείο ανηλίκων. Παρά τις αντιρρήσεις του αυταρχικού διευθυντή, οργανώνει μια χορωδία και μέσα από τη μουσική προσπαθεί να αναμορφώσει τις ψυχές των ατίθασων μαθητών. Μια μεγάλη επιτυχία στη Γαλλία. υποψήφια για Όσκαρ τραγουδιού και ξενόγλωσσης ταινίας.
Μετά την παρακολούθηση της ταινίας η Ομάδα θεάτρου/κινηματογράφου μοίρασε στους/στις μαθητές/-τριες ένα ερωτηματολόγιο η επεξεργασία του οποίου κατέληξε στα εξής συμπεράσματα:
1) Τα παιδιά βαθμολόγησαν την ταινία από καλή έως εξαιρετική(η μεγάλη πλειοψηφία), ενώ κανείς δεν τη χαρακτήρισε μέτρια ή άσχημη.
2) Ο αγαπημένος ήρωας των περισσοτέρων ήταν ένας μικρός πρωταγωνιστής, ο Κλεμάν Πετιτ γιατί όπως τον χαρακτήρισαν εμφανίζεται να είναι έξυπνος, γλυκός, σεμνός, απλός, ήσυχος, προικισμένος με παιδιάστικη αθωότητα και πολύ ωραία φωνή. Επίσης συμπαθής είναι και ο πρωταγωνιστής Πεπινό , ενώ τρίτος στις προτιμήσεις των παιδιών είναι ο επιστάτης δάσκαλος της μουσικής με την καλοσύνη και τις γνώσεις τους καθώς και με τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο πλησιάζει τους μαθητές.
3) Ο ήρωας που έκανε αρνητική εντύπωση σε όλους ήταν ο διευθυντής του σχολείου τον οποίο χαρακτήρισαν ως εγωιστή, κακό, υπερβολικά αυστηρό, βίαιο, άδικο, αυταρχικό, τυφλωμένο από τον εγωισμό του ακόμα και μπροστά σε κάτι θετικό.
4) Τα μηνύματα που μπορούσε να αντλήσει κανείς από την ταινία ήταν πραγματικά πολλά και εντυπωσιακά:
-Η μουσική μας απελευθερώνει από τα προβλήματά μας.
-Η μουσική μας ενώνει.
-Η φιλία και η συνεργασία βοηθά στην επίτευξη κοινών στόχων.
-Ο καθένας μέσα από προσπάθεια μπορεί να βελτιώσει την προσωπικότητά του.
-Η μουσική παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή των ανθρώπων.
-Η γνώση βελτιώνει τον άνθρωπο.
-Όταν κάνει κανείς ένα καλό μπορεί να έχει προσωπικό κόστος.
-Σε άλλες εποχές τα σχολεία ήταν πιο αυστηρά και λιγότερο δημοκρατικά.
-Ο καθένας μας μπορεί να κρύβει μέσα του κάποιο ταλέντο.
-Οι σωματικές ποινές είναι απάνθρωπες.
-Η δύναμη της μουσικής μεταμορφώνει εσωτερικά τον άνθρωπο.
5) Ολοι/-ες οι μαθητές/-τριες θα πρότειναν την ταινία σε φίλους/-ες γιατί κρίνουν πως είναι γεμάτη ηθικά διδάγματα, συγκινητική αλλά και ψυχαγωγική.

 

Εκδηλώσεις με το τέλος του σχολικού έτους στα Γυμνάσια Βαμβακούς και Ευυδρίου

Την Τρίτη 20 Μαΐου 2014 το Γυμνάσιο Βαμβακούς σε συνεργασία με το Γυμνάσιο Ευυδρίου και την πρωτοβουλία του καθηγητή Φυσικής Αγωγής των δύο σχολείων κου Τζιατζιά Μιχάλη, πραγματοποίησαν αθλητικές δραστηριότητες στο χώρο του γηπέδου της Βαμβακούς με σκοπό τη γνωριμία και την ενίσχυση της συνεργασίας των μαθητών των δύο γειτονικών σχολείων καθώς και την προαγωγή του αθλητικού πνεύματος.
Οι εκδηλώσεις αυτές οι οποίες υλοποιήθηκαν με τη συνδρομή του τμήματος της Φυσικής Αγωγής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Λάρισας, περιελάμβαναν αθλητικά παιχνίδια όπως τσουβαλοδρομίες, σκυταλοδρομία, διελκυστίνδα και ποδόσφαιρο (αγοριών και κοριτσιών).
Τους μαθητές και τις μαθήτριες που έλαβαν μέρος παρότρυναν με την παρουσία τους οι εκπαιδευτικοί των δύο σχολείων και ιδιαίτερα ο Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής κος Λαπούσης Γεώργιος, ο οποίος έδωσε συγχαρητήρια σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για την όλη οργάνωση της εκδήλωσης και την άψογη συμπεριφορά των μαθητών.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι στην διελκυστίνδα διακρίθηκε το Γυμνάσιο Βαμβακούς, ενώ στο ποδόσφαιρο επικράτησε το Γυμνάσιο Ευυδρίου σε αγόρια και κορίτσια.

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

Γυμνάσιο Βαμβακούς
Βαμβακού Φαρσάλων
Τ.Κ. 40300
Τηλ. & Fax: 2491041550